هنگامی که اصطلاح سئو on-page گفته می شود تکنیک های متاتگ های موجود در طراحی سایت به ذهن خواهد آمد. اما در اینجا می خواهیم تمرکز خود را در سئو و بهینه نمودن محتوا و مطالب صفحه سایت را بیان نماییم. با توجه به اهمیتی که محتوا در سئو سایت و رنکینگوب سایت شما دارد؛ رعایت نکات در جذب کاربر به سمت سایت شما بسیار اثرگذار باشد. در نامگذاری آدرس های URL موجود در طراحی وب سایت خود توجه نمایید. آدرس URL خود را کوتاه و مرتبط با موضوع انتخاب نمایید. گوگل بیان نموده است که برای 3-5 کلمه اول آدرس URL ارزش بیشتری در رنکینگ قائل می شود. عنوان مطلب شما مهم ترین فاکتور در سئو وب سایت شما می باشد فلذا در انتخاب عنوان مطالب خود و نیز درج کلمات کلیدی در آن توجه نمایید. نکته قابل تامل دیگر این مسئله می باشد که هرچه در انتخاب عنوان مطلب کلمه کلیدی طراحی سایت شما در آغاز درج شود ارزش بیشتری در جستجو خواهد داشت. توجه داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از عکس ها و نمودارها و نیز وجود ویدیوها موجب سنگین شدن صفحه وب سایت و در نتیجه آن کاهش در سرعت لود شدن صفحه سایت می شود. سرعت فاکتور مهمی در طراحی وب سایت می باشد. لینک دهی کلمات کلیدی موجب ارتباط میان صفحات وب سایت شما می شود ونیز کمک می نماید تا گوگل عنوان و موضوع صفحه سایتشما را دریابد. کلمات کلیدی موجود در طراحی سایت شما می بایست در 100-150 کلمه اول مطلب شما درج شود. قرار دادن عنوان در تگ H1 تگ H1 تگ عنوان در طراحی وب سایت می باشد. در سیستم مدیریت محتوای WordPress عنوان به کار اتوماتیک در تگ H1 قرار داد. گوگل سرعت لود صفحه را به عنوان فاکتور مهمی در سئو قرار داده است. اینطور بیان می شود که صفحاتی از سایت که سرعت لود آنها بیش از 4 ثانیه باشد کاربران تمایل به ترک آن نشان می دهند. می توانید سرعت لود صفحه را از سایت http://gtmetrix.com/ بدست آورید. درج کلمات توصیف کننده مانند بهترین، مهم ترین، کمک کننده و غیره می تواند موجب توجه خاص کاربر شود و در رنکینگ محتوای سایت شما تاثیر گذار می باشد. استفاده از شبکه ای اجتماعی و نیز گذاشتن دکمه های اشتراک در شبکه ای اجتماعی موجب اعتبار بخشی به محتوای شما می شود. طبق تحلیل های سئو انجام شده، طول و تعداد کلمات محتوا در رنکینگ تاثیرگذار می باشد و محتوای طولانی تر رنکینگ بالاتری را به خود اختصاص می دهد. منبع: سئو محتوای سایت
- ۹۳/۱۱/۰۸